lördag 31 december 2016

Önskar ett gott nytt år!

2016 är snart till ända.. Ett händelserikt år på många sätt och vis men 2017 kan väl bara bli bättre känns det som... Under året har jag skjutit min första älg.. likaså mina första rådjur. En ny bekantskap i form av en stövare har kommit in i mitt liv... Fisket har det varit dåligt med under året.. riktigt uselt må jag säga. Likaså har fällfångsten gått trögt...men fångstrika år har väl gett resultat.. Drömmen om ett mc-kort blev en dröm men det är ju snart vår igen som väl är. Under året var jag flitig och kom igång med löpning och cyklade till och från jobbet.. jag joggade till och med till jobbet! Under hösten kom jag in i en formsvacka och den har hållt i sig.. men imorgon är ett nytt år och då börjar jag om på nytt. Sockret skall bort och kroppen stärkas! Som det ser ut nu så verkar det nya året inleda med några frostnätter.. så det ska nog gå att skjuta några vakrävar.. Jag har hunnit med 6 vakrävar och en fällfångad hittills för säsongen.. och samtliga vakrävar på en och samma åtel.. Några större rävjakter är inplanerade och med lite tur kan det bli jakt på lo också..  Förhoppningsvis hinner jag skjuta någon räv för stövarn och någon för grythunden också.. Ett rådjur till har jag tänkt att hinna med också.. Kommer kylan och får isen att lägga sig så ska det bli pimpelfiske och ismete och förmodligen någon pimpeltävling med...  Och skulle det mot förmodan bli en snörik vinter så skall jag köpa ett par skidor... Men nu skall jag ta det lugnt och dricka några kalla.. jag önskar er alla ett gott nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar