torsdag 29 december 2016

Misslyckad gåsjakt..

Fast besluten om att skjuta några gäss så gick jag ut på åkern i mörkret. Jag riggade upp 12 grågäss och 12 kanadagäss samt ett knippe kråkbulvaner. Jag maskerade mitt liggömsle omsorgsfullt. Allt var perfekt.. 8.30 kom den första kråkan förbi.. men på alldeles för hög höjd. Samtidigt flög 5 gäss förbi..  Klockan 9.10 hördes en större mängd gäss.. de kom flygandes och landade på den plöjda åkern en bit bort...det var egentligen väntat då de satt där igår.. Efter en timme gick jag och skrämde bort dem.. Jag stötte även en hare som jag kunde skjutit om jag vart beredd. Klockan 11.00 passerade en kråka och nu sköt jag! Pang pang.. för högt som jag trott...kråkan klarade sig helskinnad.. Lika bra att packa ihop och hitta på nåt annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar