söndag 25 december 2016

Åtlat..

Efter gåsjakten så gjorde jag en koll vid mitt vaktorn..  Endast en av de 3 gässen som låg där i torsdags var kvar..  Räven hämtar således nåt nästan varje natt.. kattmaten var också borta. Jag bättrade på med två nya gäss som jag skurit ur brösten på.. Denna gång försökte jag att klämma fast dem mellan några trädgrenar så räven får jobba lite. Jag kollade läget vid mitt vakloft också.. även där var det soprent. Tärnad skinksvål och kattfoder fick duga denna gång.. Och medan jag grejade så trillade det in ett sms på mobilen.. kompisens unghund hade drivit en räv i gryt..  Riktigt kul då han tvivlat på hundens rävintresse.. Tyvärr var det bara ett hål där räven gått in och de hade varit framme och brötat.. annars skulle jag åkt dit med terriern och jagat ut den.. men det blir garanterat fler tillfällen framöver i vinter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar