fredag 2 december 2016

Åtlat och viltvårdat..

Åteln vid tornet behövde påfyllning så jag hackade upp en påse godbitar.. Det märktes att räven varit framme för det var grävt här och där..och skithögar fanns det också. När det var åtlat så satte jag upp mina saltstenar.. en i var ände av åkern där rådjuren brukar trampa.. och den ena platsen är vid vatten.. och där hade älgen trampat runt...Det dröjer nog inte så värst länge innan de hittar stenarna.. Jag åkte vidare till vakloftet för att se om räven varit där.. nja kanske det.. ingen mat kvar på åteln i vart fall.. Jag hackade upp lite gott till räven även här..
Sen åkte jag hemåt och betade om rävfällan med en rådjursskank. Jag märkte att fågelbordet behövde fyllas på..jösses vad de äter mycket.. nya solrosfröer och talgbollar plockades fram.. Jag har några påsar åtelmaterial kvar hemma.. rådjursskinn med huvud.. gåsrester.. rester ifrån en hjort som kompisen skjutit.. och lite annat gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar