tisdag 22 november 2016

Skogen med stövarn.. 92h

En vända till skogen med stövarn.. idag släppte jag några hundra meter före konstgrytet..  Han sökte ut men det blev inget drev. När vi kommit nån kilometer in i marken så fick han tag i något. Drevet gick i en brant med stenblock nära en bäck.. Det gick knackigt och efter en stund kom han tillbaka. Vi vandrade vidare till mårdfällan som sitter längst in i marken. Han sökte ut stort och snart var det drev igen. Jag gick närmre och fick se honom driva runt ett granbuskage.. jag fick känslan av att det gick upp i träden.. nåt drevdjur syntes inte och emellanåt tystnade hunden... jag hoppas på att han hittat mård men det kan väl lika gärna varit en ekorre . Vi kollade fällorna och bättrade på betet. Hittade färsk älgskit och färska spår..det bådar gott inför helgen. I en tätning drog hunden iväg och började skälla.. jag smög mig närmre men efter en stund tystnade det. Svårt att veta vad han hittade utan spårsnö... jag vet att älgarna går i området..likaså rådjuren.. men räven håller också till där för det ligger ofta fjädrar och ben där.. och grävlingen gör sina nosgropar 50m därifrån.. så det kan ha varit vad som helst... Ute på hygget såg jag en tjäder.... Vi vandrade hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar