lördag 19 november 2016

Skogen med stövarn.. 89h

En skogstur med stövarn.. Jag släppte vid konstgrytet och stövarn sprang direkt ner till grytet.. Han nosade på kittelns tak.. kan det vara så att en räv låg inne? Jag väntar till i vinter med att kolla det.. låg den inne i dag så fick den leva ett tag till. Isen på sjön var borta nu.. Stövarn sprang ner i bäckravinen där jag åtlat.. där hade räven varit och tuggat på älgskinnet och slitit i älghuvudet.. Stövarn brydde sig mer om rävspåren än älgresterna och det gjorde mig glad... Han sprang och nosade längs bäcken.. Men vi gick vidare genom marken.. på ett ställe där han nosade runt så tittade han upp i träden gång på gång.. det bådar gott och det känns som det är en klok hund.. mårdjakt bedriver jag gärna.. Det blev inget drev idag men hunden fick komma ut iallafall... Jag kollade om fåglarna jag slängt vid konstgrytet låg kvar ...och två av tre fåglar var borta.. och när jag väntade in hunden för hemfärd så tittade en vessla upp mellan stenarna.. kul! De är charmiga..
Här är bild på älgskinn och älghuvud..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar