måndag 14 november 2016

Skogen med stövarn.. 85h

Skogen med stövarn...jag har räknat ut att jag laggt ungefär 85h i skogen med stövarn lös.. så hädanefter ska jag numrera stövarinläggen med antalet timmar som han gjort.. Idag var det blötsnö i skogen.. stövarn tog sig fram i terrängen och visade intresse för färska rävspår som jag hittade.. Vi gick sakta och betade av bit för bit av marken.. Räven hade raskat över isen.. det gjorde stövarn också och det kändes sisådär så jag funderade på hur jag skulle rädda hunden om den gick ner sig.. Vi gick till ett område där det skulle kunna finnas ett gryt... det var stenigt i terrängen på det stället men huruvida det var ett gryt eller ej var svårt att säga. Jag hittade även ett misstänkt mårdspår.. Ännu en mårdfälla sattes upp och betades med honung..  Det blev inget drev idag.. men hunden skällde några gånger på något...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar