fredag 18 november 2016

Jagat kråkfågel..

Såg att det satt några skator på bondgården så jag svängde in där.. Gick runt hörnet och sköt en skata.. och upp från beteshagen flög 100 talet kajor och kråkor.. Aj då.. det hade jag inte räknat med..  Nu hade alla fåglar sett mig så de flög iväg. Jag ställde ut några bulvaner.. och backade in i ett hallonsnår.. Taktiken funkade och ytterligare fåglar föll...  1 kråka, 1 kaja och 4 skator.. de delades i bitar och användes som åtel utanför vakloftet.... Jag avslutade jakten och satte upp ett camonät i hallonsnåret.. Bonden dök upp så jag pratade lite med honom.. de hade blivit bestulna på en högtryckstvätt under natten.. jävla kleptomaner att man inte kan få ha grejer i fred.. synd att jag inte satt och vakade och kunde tatt dem på bar gärning.. För tillfället är det vetestubb på åkern närmast gården och den är väldigt ljus.. jag tror att den är tillräckligt ljus för att man skall kunna vaka från loftet nån kväll. Bonden skall odla majs där till våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar