söndag 6 november 2016

Älgjakt dag 3

Snö och hemska vindbyar.. inget som stoppar jaktsugna älgjägare.. Hunden för dagen var en jämte..  Jag tog ett helt nytt pass för en gångs skull.. På vägen till passet gick det fina rävlöpor.. det blir till att släppa stövarn i veckan helt klart. Hunden släpptes och sökte ut.. och den drog efter något enligt pejlen... Det gick en runda runt marken och slutade vid en bäck.. sen kom hunden tillbaka.. En i laget trodde att hunden tagit sig an ett gammalt slag.. men en annan trodde att älgen stuckit över bäcken men att hunden inte gjorde det. Hunden släpptes i ett nytt område...det blev ståndskall..hundföraren stötte... det gick åt mitt håll men passerade med några hundra meter. Sen blev det stånd på nytt.. nu kunde jag höra hunden avlägset.. Tyvärr fick jag bryta för dagen... Nu hoppas jag att det snöar ordentligt för kommande vecka är jag ledig tis-sön..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar