fredag 7 oktober 2016

Skogen med stövarn..

Tog mig till skogen vid klockan 10 idag. Släppte stövarn som sökte ut stort..han försvann i nästan 50min innan han kom tillbaka till mig. Jag hörde inte nåt drev så jag tror inte att han hittade något. Han nosade i kanten av min åtel och drog iväg på nytt.. jag såg honom i kanten på hygget och sen försvann han utom synhåll. Plötsligt hördes drevskall.. han hade fått upp något och jag ställde mig lite närmare vägen utifall att drevet vände. Men det blev tyst bortåt mitt konstgryt till...  Kan bero på att stövarn kommit nedanför berget utom hörhåll..eller att drevet gått över sjön..eller så var det en räv som gått i gryt. Hunden kom tillbaka efter några minuter i vart fall.. jag kopplade och vi for hemåt... Om det nu var så att räven gick i konstgrytet så lär det hända igen.. ingen brådska att skjuta den idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar