onsdag 5 oktober 2016

Skogen med stövarn..

Strax efter 10 drog jag till skogen med stövarn.. Jag släppte honom längs grusvägen som vanligt.. Han sökte ut stort och hade nåt i nosen helt klart.. Det tog närmare 30min innan han kom till mig så vi kunde gå vidare inåt i marken.. men strax efter stack han igen.. och var borta ytterligare en halvtimme.. inga skall hördes..  Han kom flåsandes tillbaka och var varm så det rök om honom. Vi gick en liten bit till och jag satte mig på min ryggsäck. Han sökte ut men verkade inte hitta något. Jag beslutade mig för att koppla hunden och ropade in honom.. Tyvärr fattade han det och vände framför mig.. Han sprang nerför en slänt och nosade.. och så stack han.. det dröjde 25min innan jag lyckades koppla honom.. Sen gick vi till bilen och åkte hem.

1 kommentar: