måndag 17 oktober 2016

Skogen med stövarn

Mer skogsträning för stövarn. Jag åkte bort och gjorde ett släpp vid konstgrytet. Hunden sökte ut och stack iväg. På vägen låg ny färsk spillning med rönnbär i... grävlingen verkar gilla det..och även räven. Hunden sökte ut några gånger men behöll kontakten med mig. När vi kom in en bit i marken så stack han iväg.. jag satte mig och bevakade skogsavsnittet där han drog iväg. Efter en stund hörde jag drevskallen eka.. gött!! Det kom närmre och jag gjorde mig beredd... frågan var vad hunden fått upp. Hunden kom men något drevdjur syntes inte till.. hunden sprang som en tok på den lilla höjden framför mig.. jag inbillade mig att jag såg nåt mörkt i storlek med en mink. Sen tvärstanna hunden vid ett träd och höjde blicken uppåt! Jag gick fram men kunde inte se något.. kumde det vara en mård? Eller bara en ekorre? Hunden stack iväg på nytt och var borta i 40min.. Något djur såg jag inte i trädet... Antingen var det en nåt i trädet eller så har han drivit i bakspåren..svårt att veta.. men driver han mård så blir ingen gladare än jag..
Vi åkte hemåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar