onsdag 26 oktober 2016

Jaktmorgon..

Tänkte fördriva tiden med lite fågeljakt hos bonden.. Jag tog med hagelbössan och en bärkasse patroner..  Men det visade sig att bondens skotträdda hund var ute på gården så jag ändrade planerna. Istället åkte jag till mitt vaktorn och smög i åkerkanten.. det fanns ju chans på både rådjur och räv. Borta på åteln härjade skatorna och ett gäng kråkor passerade..likaså korp. Nötskrikorna skrek uppe i berget... Efter någon timme gick jag fram till åteln och kollade.. maten var slut så jag offrade några brödbitar från min matsäck.. Jag åkte upp till bondgården och spanade efter fåglar.. och ute på åkern satt det fullt.. kanadagäss och kråkfåglar!!  Jösses!! Här blir det att rigga för jakt.. Jag pratade med bonden och enligt honom dundrade gässen in vid 09.00 på morgonen.. och gässen har hållit till på åkern hela veckan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar