måndag 26 september 2016

Skogen med stövarn

Även idag tog jag en tur till skogen med stövarn. Jag släppte honom vid mitt konstgryt och sen vandrade vi inåt i marken.. På vägen låg nya grävlingskitar.. vore skoj om man kunde stött ihop med en någon dag.. Stövarn drog iväg efter lite goda spår även idag men det blev inga drev.. Hundra meter ifrån åteln hittade han ett gåskadaver som han vägrade släppa.. och om hundar har dålig andedräkt i vanliga fall så var det än värre nu.. doften av lik spred sig vida omkring. Jag hittade svamp av diverse sorter..soppar..kantareller och taggsvamp. En tjäderhöna stötte vi upp.. och sen lurpassade jag på några nötskrikor men de visade sig aldrig framför bössan. Älgflugorna tycks ha blivit fler för idag hade jag fullt även innanför kläderna... Efter 2h åkte vi hem. Ihop med ägg ifrån mitt hönshus så gjordes en svampomelett till lunch... mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar