söndag 11 september 2016

Mc kort...uppdatering

I juni månad skrev jag att jag skulle börja övningsköra för mc kort. Det gjorde jag också.. jag köpte mig en billig customhoj (10000kr) och investerade i mc kläder (5000kr). Men sen har det inte blivit så mycket kört..typ 5h eller nåt på hela sommarn. Jag bokade in risk ettan på körskolan och gick den(750kr). Sen skulle jag gå risk tvåan. Men först var jag tvungen att ta en körlektion (1200kr)och det var semestertider.. men efter 4v hade jag en lektionstid. Lektionen gick bra och vi övade lågfart och bromsningar...samt körde lite landsväg. Jag fick lov att boka risk tvåan. Och idag gjorde jag risk tvåan (3500kr).. med diverse övningar. Härnäst har jag bokat teoriprovet (325kr). Frågan är om man hinner med körkort i höst...  inte så lång period kvar att spela på.. men en sak är säker..det är inte gratis att ta mc kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar