onsdag 7 september 2016

Jagat fågel..

Gick upp 04.30 i morse... bilen var redan lastad med liggömsle och bulvaner.. Jag åkte bort till bondens veteåker och bäddade ner mig gott i "snarkofagen"... och strax till höger om mig hade jag ställt bulvanerna. Först kom kråkorna och de flög in lågt och fint.. och det blev en kråka på direkten.. En stund senare kom några gäss flygande men efter att ha flugit några varv så drog de bortåt. En flock kajor dök upp och jag sköt omgående dubble.. Ytterligare en flock gäss kom farandes.. de landade 50m bakom mig.. Men när det kom ännu en kråka så kunde jag inte låta bli att skjuta.. gässen försvann. Ringduvor passerade i stort sett hela tiden.. och jag sköt några för att bättra på bulvanbilden..  Det blev inga mängder skjutna men det var en trevlig morgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar