fredag 26 augusti 2016

Viltspår..

Ny räv och nytt viltspår. Gick en vända på ca 200m genom skogen..med räven i släptåg. Vi spårslutet lades räven..och så stegade jag ut på vägen där min bil var parkerad. Lustigt nog så prassla det i buskarna i diket ..antingen var det en rävvalp..hare eller grävling...eller rent av en mård..jag fick aldrig se vad det var.. Jag lät viltspåret ligga och efter en dryg timme åkte jag bort med stövarn. Spårlinan kopplades vid spårets början och jag sa spåååår! Hunden fattade och körde nosen i backen...och följde spåret sakta och fint. Vid två ställen tappa han spåret men hittade själv tillbaka relativt fort. 10m ifrån räven började han gå försiktigt..men sen gick han ända fram och nosade i örat på räven.. Stövarn klappades och fick beröm.. duktig vovve!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar