söndag 21 augusti 2016

Vakat räv och grävling

Satte mig i tornet vid 1930...rådjursräntorna var borta..iallafall de röda grejerna som lungor och lever... geten gick med sina 2kid uppe i skogsbrynet...regnet öste ner trots att väderleksprognosen visade uppehåll.. åskade gjorde det också. Men vid 2030 klarnade det upp..och på åkern hoppade 2 harar. Vid 2100 tittade en rävvalp fram på åteln..men jag hann inte få upp bössan. Den tuggade på nåt så det knastrade inne i snåren. 2130 fick jag syn på ett haltande rådjur..jag kollade i kikarn.. det var bocken! Som jag misstänkte så hade jag skjutit en annan i morse. Med andra ord går det fortfarande 1 bock 3 getter och 3 kid nere på åkern.. vilttätt minsann! Vid 2200 var det mörkt..men nåt större svepte sig fram mot åteln..en grävling?  Jag lyfte bössan försiktigt för att kika efter.. men då såg jag en räv som ilade bortåt...det var valpen. Jag satt kvar 20min till men mörkret och dimman gjorde att jag gav upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar