söndag 7 augusti 2016

Skogen med hundarna..

Tog en biltur till skogen med hundarna..
Först stack jag ner till skogsåteln och slängde ut lite hundmat.. Jag måste åka dit och gallra bort lite lövträd om jag skall kunna vaka där..jösses vad björkarna växt upp. Nere i skogen gick vi längs en timmerväg och hundarna fick upp nåt spår.. de nosade som dårar i diket. Rådjur tänkte jag och vi gick vidare.. vi hittade lite räv och grävlingskit längs vägen och stövarn var väldigt intresserad av dofterna. På vägen tillbaka drog hundarna som galningar igen på samma ställe..jag tittade mellan några stenar en meter ifrån vägen.. och nu såg jag! Där var en redig grävlingtoa..fullsketen! Hade man haft tid så skulle det vara perfekt att sitta på pass i närheten någon kväll. Jag åkte hem till markägaren för att tjöta lite men han var inte hemma tyvärr...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar