lördag 6 augusti 2016

Åtlat..

Åtlade med duvorna på bondgården..det blev flera bitar då jag valde att dela dem.. samtliga duvor hade ätit vete och var fulla av det. Jag åkte bort till en annan utav bondgårdarna och kollade läget..där satt skator i mängder..men de stack som vanligt. Jag tittade ut på åkern vid mitt vakloft.. vetet såg fint ut...och på elledningen satt det massor av ringduvor.. och plötsligt flaxade det upp mängder av duvor ifrån åkern.. säkert 500st.. Det ska bli spännande när duvpremiären drar igång..  Jag åkte ner till mitt vaktorn.. där skulle jag slänga eu-kråkan och några brödskalkar hade jag tänkt. Jag parkerade bilen på vanliga stället och där hade grävlingen skitit.. både körsbärskärnor och skalbaggar i spillningen. Jag gick ut längs åkerkanten och 3 st eu-kråkor hoppade upp ifrån marken och flaxade iväg. Ute i åkern var det trampat..av grävling skulle jag tro. Och några gåskadaver var utdragna på åkern.. Högen med gäss som jag grävt ner var uppgrävda..men det syntes inga spår. Jag klättrade upp i tornet en stund... eu-kråkorna kom tillbaka.. synd att kameran inte var med..på åkern får jag inte skyddsjaga dem. Jag satt kvar en stund innan regnet kom..sen åkte jag hemåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar