torsdag 21 juli 2016

Vakat räv..

Satte mig i kojan på bondgården..klockan var 2115..på åteln gick en katt. Ute i hagen fick jag syn på något annat... en räv. Den sprang i kanten av veten och hållet var väl närmare 300m. Då borde den dyka upp inom 5min tänkte jag. Men det gjorde den inte.. i andra änden av hagen satt 7 grågäss. Jag hörde något tugga utanför kojan.. sork som gnagde av några strån vete.. Det har vuxit upp ett litet bestånd vete på min kulle..foderspill som skyfflats upp för kompostering. Jag satt kvar i kojan till klockan 12..  När jag gick ut så såg jag fullmånen.. och inne på gården stod bondens fru och rastade hunden.. Hon berättade att det varit ett jordskalv under kvällen..en kvart innan jag satte mig i kojan så jag missade det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar