måndag 20 juni 2016

Ibland...

Ibland vet man inte riktigt vad man ska skriva om... De senaste dagarna har några av mina ruvhöns fått kycklingar..kul! Kaninerna växer... Bonden har hört av sig och bett om en avskjutning av diverse kråkfågel.. Jag köpte mig en motorcykel häromdagen...lite oplanerat men ändå.. och då behövde jag städa garaget också så den fick plats...men väntar fortfarande på körkortstillståndet. Löpningen går framåt...har siktat in mig på tre olika lopp nu i höst.... Hunden har varit i skogen några vändor till..och den växer bra... Korparna hemma i ledningen har lämnat sitt bo men är kvar vid hygget.. Jag håller för tillfället på att bygga en gjutform åt en gödselplatta..fast inte till mig..men det är skoj ändå. Det har regnat och varit mulet några dar..det märks att knotten längtat..de finns i mängder plötsligt även om bäckarna är torra ännu..  Fisket har jag inte kommit igång med än..men det måste jag nog göra snart så jag får åtelmaterial...   det nya jaktåret närmar sig med stormsteg.. snart dags att summera året som varit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar