torsdag 2 juni 2016

40års krisen på väg?

Nu börjar man närma sig 40år.. och drömmen om en mc har växt sig starkare. Problemet är att jag saknar kort för att köra.. Men då kom broder Tuck och berätta att han har haft sitt kort i 8år!! Varför har han inte sagt det tidigare?.. jag trodde inte att han haft det i 5år än. Och att övningsköra ihop går bra då Tuck har två hojar. Så jag har bokat tid för syntest imorgon bitti..sen ska det skickas in om körtillstånd och efter det ska Tuck godkännas som handledare.  Grymt..för några hundra spänn kan jag komma igång med att köra. Utrustningen kommer kosta men den håller många år..  Och börjar man kika på hojar så finns det mängder till löjligt låga priser..  Tuck har ingen stor hoj så ska jag köra upp för tung så kan det vara lika bra att köpa en egen.. men det får bli senare..jag räknar inte med att skriva provet i år..det finns tydligen dåligt med uppkörningstider. Däremot har jag pluggat lite på frågorna..första provet fick jag 53 rätt av 65frågor så redan på första försöket klarade jag det. Igår skrev jag ett testprov och fick 65 rätt av 65 frågor på 8min. Så provet lär inte bli några problem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar