måndag 23 maj 2016

Framsteg i löpningen..

Tog en löprunda nu ikväll... 5km närmare bestämt. Vädret var ohyggligt varmt men löpa skulle jag göra ändå. Jag har mätt upp en sträcka med bilen längs grusvägen hemma...så det var bara att springa 2.5km och vända tillbaka igen. Knäna kändes helt okej idag och trots all pollen så kunde jag andas... skam den som ger sig.  När jag sprungit 2.5km och vänt så kändes det rätt bra då klockan visade 13min..  gott då slår jag förra gångens tid om jag håller samma takt. Jag höjde tempot något men det kändes nästan som skallen kokade...och fingrarna började sticka...  äh..det går väl över..jag fortsatte men började känna mig lite yr och svimfärdig...jag sänkte farten till en lite bekvämare takt.. och höll tempot resten av vägen.. och såg man på...nytt rekord för min del sen jag började löpa på nytt...24min. 20år äldre och 20kg tyngre så låg jag 30sek efter min gamla rekordtid.
Det ska nog inte bli några problem att slå det gamla rekordet innan sommaren är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar