söndag 3 april 2016

På träningsfronten..

På träningsfronten har det gått rätt bra det senaste.. Jag har för tillfället en skaplig motivation då jag ser resultat.. Har gått ner till 96-97kg från att ha vägt 103-105 strax efter årsskiftet. Löpträningen går fint och jag springer 3-4 rundor i veckan.. tyvärr verkar en sena i vänsterfoten blivit inflammerad..troligen pga jag gått ut alldeles för hårt. Men det som inte dödar det härdar sägs det ju.. Idag sprang jag 5 km på en kuperad bana..höjdskillnad på säkert 75m..det gick sådär...28min..inte alls så bra som jag skulle vilja men det kommer. För tillfället börjar jag bli sugen på att anmäla mig till ett lopp..som extra morot liksom.. vi får väl se hur det blir med den saken. Styrketräningen kör jag på som vanligt 5-6 dagar i veckan..samt de dagliga promenaderna. Ryggträningen släpar något..likaså benpassen.. men det blir väl ändring på det när ekan kommer i sjön och när jag börjar cykla på allvar.. Jag har dessutom börjat kika mer och mer på kroppsviktsträning..calesthenics.. Pullups och sånt.. med viktminskningen jag gjort så orkar jag plötsligt göra pullups..det var länge sen.. jag är nämligen inte stark nog i förhållande till min kroppshydda..
Jag planerar att smälla upp ett utegym i trädgården att vässa kroppen i ...  en god fysik säkerställer att man kan jaga aktivt längre upp i åren.. Många av dagens jägare ligger i riskzonen för hjärtinfarkt känns det som... Att träna är en god investering för kroppen..och lätt beroendeframkallande....
Tränar jag rejält så kan jag nog springa ikapp rävarna snart och krypa efter dem i gryten..haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar