fredag 8 april 2016

Konsten att sälja en bil..

Det är inte ofta som jag sålt någon fungerande bil..de brukar vara färdiga för skroten som oftast. Men nu satte jag ut en bil på blocket.. Alla har väl sett kommentarerna som brukar stå i annonserna om däcksparkare undanbedes..likaså telefonprutare och inget sista priset kompis och brorsor har jag redan.. Men jag har inte reflekterat så mycket över det och skrev en vanlig annons. Första kvällen ringde en kille från förorten.. Jag har kontanter och vill köpa bilen nu sa han.. vad är ditt billigaste pris?
Det står i annonsen vad jag begär sa jag..
Ja men sista priset sa han då. Det är det pris jag satt sa jag..du får gärna se bilen innan du prutar. Jag kommer imorgon kl11 sa han. Men det dök aldrig upp någon.. två dagar senare ringde han igen och fråga om sista priset..han ville ha bilen och skulle komma direkt om han fick ett bra pris. Jag sa att kommer du på direkten så får du den för 2500kr billigare men då är det färdigprutat. Visst jag kommer och köper den sa han.. En timme senare stod det ett gäng i trädgården.. de började genast anmärka på grejer.. Ja det är en använd begagnad bil..den är inte ny sa jag...priset är satt efter bilens skick. De provkörde och sa att de ville ha den..nu skulle de bara ha ett bättre pris.. Det är det pris ni fått sa jag. De erbjöd sig att betala hälften av vad jag begärt och sa samtidigt att det fanns en finare till salu till ett visst pris. Men köp den då! Sa jag och slängde igen huven och hade god lust att sparka gubbarna i arslet om de inte hoppat in i bilen så fort..
Får väl hoppas att de fick med sig lite magsjuka hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar