måndag 7 mars 2016

skyddsjakt på bondgården..

I morse åkte jag till bonden för att gallra lite bland fåglarna. Det hade snöat under natten så maten på gården brukar vara attraktiv och lättåtkomlig. På vägen till bonden såg jag ett hundratal gäss ute på en åker. Hos bonden satt några stycken gäss..men det fanns desto mer kråkfågel. Jag fyllde fickan med patroner och rundade ladan. Och fåglarna flög snabbt som attan. Jag ställde mig och inväntade några nya.. Det kom några enstaka då och då och jag sköt två kajor och två duvor.. Jag slängde dem bak på gården och nu ligger snön..måste komma ut ikväll och vaka räv! Jag åkte bort till nästa gård för nu var väl alla fåglar där istället..  och mycket riktigt..där flög hundratalet kajor. Jag gick ur bilen och de stack som vanligt..endast några duvor satt kvar. Jag kastade en snöboll mot dem och de lyfte från taket.. två duvor till fick jag ner..varav en vackert brun. Jag åkte bort till ännu en gård..och där satt fullt av kråkfågel i träden precis i infarten. Jag ladda bössan och smög mig fram.. pang..så fick jag en kaja. Flocken stack. Jag slängde kajan utanför mitt vakloft.. Just när jag skulle packa in bössan igen så kom några duvor och landade på ladan. En snöboll fick dem att lyfta och ännu en duva sköts.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar