söndag 20 mars 2016

fullt upp..

Idag har jag haft fullt upp.. Började morgonen med att fixa lite hos djuren. Tog därefter några kaniner och körde till en kaningård där jag parat dem. När jag kom hem så sortera jag upp några hönsraser till bland mina voljärer. Städade några kaninburar också. Sen tog jag en långpromenad med hunden och kollade groddammen borta vid sjön..men grodorna hade inte vaknat än..de brukar vara tidiga. Jag gick hem och rensade bort lite sly i trädgården.. ska nämligen bygga en grej framöver. Kom att tänka på bina nu när värmen kommit..så jag kollade till dem också..men de syntes inte till. Jag gick till garaget och grejade lite med en fälla...men cykeln såg roligare ut.. Jag tog en runda runt omgivningen.. gött väder... Jag åker och jagar istället! Sagt och gjort..bytte kläder och hämta bössan.. Men på bondgården fanns det inte en fågel..och på andra gården bara några få.. Jag åkte hem istället. Väl hemma så tog jag och slaktade två tuppar.. De får bli currygryta...långkok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar