måndag 15 februari 2016

varit i skogen

Idag var jag borta på min jaktmark där min skogsåtel ligger. Jag hade med mig en kasse älgben och hundfoder. Och på stigen ner till åteln ringlade sig rävspåren fram. Räven eller rävarna? hade gått tvärs över åteln. Bra med snö fanns det också..så ikväll åker jag nog tillbaka och vakar. Jag gick min vanliga runda och kollade mårdfällorna..de skulle gillras av nu. Mårdstocken var igenslagen och det fanns både spår av människa och räv inunder...samt hår på stocken.. Har jag blivit bestulen på fångsten tro? En annan fälla på fångstlinan låg på marken..och även där fanns pälsstrån och rävspår. Har räven lyckats få tag i fångsten och rivit ner fällan? Otur! Jag gick vägen förbi ett gryt och hittade en rävlega..men den var någon dag gammal. Fullt av rävspår var det i skogen och på sina håll luktade det starkt utav räv.. Jag träffade på en kille i jaktlaget..han hade tips om några gryt. Tyckte det var konstigt att vi hade några rävar alls med tanke på alla lokatter som finns på marken..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar