torsdag 18 februari 2016

vakat räv..

Åkte till tornet för att vaka ikväll.. Gårdagens pass avslutades före 2300 så dagens fick börja strax före 2300... Månljuset skymdes av moln periodvis och lös inte så bra som igår.. Temperaturen var runt 1 minus men det var inte så bra. ..vetet på åkern var inte frostigt och vitt..det var grönt så sikten blev usel. Hade jag vetat att det skulle vara så dåligt ljus så skulle jag stannat hemma..men nu var jag där så lika bra att vaka. Det var helt tyst...hade jag skrämt rävarna när jag kom? Inte ett rävtjut hördes under kvällen....och det gick inte se om det sprang några rävar på åkern...Vid 0100 packade jag ihop.... och när jag kommit halvvägs till bilen så hör jag en räv skrika 150m bort...typiskt! Nu hoppas jag på bra med snö under morgondagen så ska det nog gå bättre på nästa vakpass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar