söndag 17 januari 2016

vakat räv..

Testade ett vakpass på den mindre gården. Hade räv i närheten förra vaket och nu var det lite bättre ljus. Satte mig vid 20.00 och hade byltat på mig massa kläder..långkalsonger..mjukisbyxor..fodrade byxor och värmebyxor utanpå...
t-shirt..trikåskjorta..värmetröja..m87tröja
..jacka..vindrock och dubbla mössor..samt skinnhandskar.. Men inte hjälper det när man sitter ute i 15minus. Rånarluvan hade jag glömt så det bet i kinderna..och fötterna blev frusna..  Trots att jag körde bil i närmare en halvtimme för att ta mig till vaket så tinade inte snön och isen på golvet i bilen..så fötterna var frusna nästan när jag satte mig. Till 2230 stod jag ut...men jag hann aldrig få syn på någon räv. Nu ska jag åtla ordentligt under veckan och ta ett vak vid nästa fullmåne som inträder den 24 januari..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar