lördag 16 januari 2016

pimpelfiskat..

Tog mig ut på en mindre sjö hemmavid. Letade abborre längs med vasskanten..men det gick trögt. Inte ett enda napp efter 10 borrade hål. Jag packa ihop och åkte till sjön bredvid... Lika dött där trots att jag pimplade runt en jättebra plats med flera risvasar. Efter 30 hål gav jag upp..hade testat det mesta även mormyska. En kall natt hade fått fisken köldstel och ovillig att nappa..jag gjorde det inte lättare som försökte utan maggots. Jag ringde farsgubben..han hade varit ute på en annan sjö och fiskat med maggots..men efter 40 borrade hål så hade han gett upp! Det blir till att åka till en annan sjö som brukar vara lättfiskad istället..och ta med maggots nästa gång.. Räven hade raskat över isen på bägge sjöarna. Nu är den inte långt hemifrån mitt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar