tisdag 1 december 2015

rävfällan hemma..

Rävfällan hemma hade slagit igen idag. Jag hämtade ficklampan för att vittja..men även denna gång var fällan tom. Jag gillrade upp den och upptäckte ett gnaghål i golvet.. så jag tror att en iller eller mård varit i farten.. Fast det kan ju vara en ekorre också. Lite lustigt att jag haft illerbesök de senaste åren men jag förstår vad det beror på. Tidigare hade en gubbe igång en värmländsk tunnelfälla vid en sjö några kilometer bort. Där tog han ofta illrar och ett år fångade han 15 rävar också. Gubben är numera skröpplig och fällan är inte igång längre. För att råda bot på detta odjur här hemma så gillrade jag upp en levandefångstfälla för mink och en grävlingfälla...jag gillrade en trapper 90 för genomgångsfångst också.. Dessutom bytte jag ut den trasiga lampan på hönshuset så jag ser om något passerar mitt rävlarm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar