lördag 12 december 2015

morgonens jakt..

I morse tog jag mig till mitt vaktorn. .. Var på plats vid 715 ungefär och hoppades på att få skjuta ett rådjur eller en räv. 4-5 nötskrikor dök upp och åt av maten jag lagt ut tidigare i veckan.. Några korpar flög förbi också... Vädret var bra så det kändes som det skulle kunna bli något... Men vid 10 tiden hade jag tröttnat.. Jag gav upp för dagen och tänkte gillra upp en minkfälla ....men 3 tjejer red förbi på varsin häst så jag åkte vidare istället. Dumt att visa vart man går med fällor om man vill undvika sabotage. Istället åkte jag och kollade till min duvfälla på bondgården..betet var borta så inmatningen går bra..På gården var det fullt av duvor kajor och skator så det hade varit kul om jag kunde få igång fångsten med fällan. Jag la i nytt bete men lät den stå öppen. Jag åkte till nästa bondgård och tryckte i mat i min norska kråkfälla. Passade även på att strö hundmat åt rävarna...de har lovat att kylan ska komma nu nämligen.
På ladugårdstaket satt duvor och i djurens foder satt skator. Ute på åkern satt skapliga mängder med kråkor.. Imorgon bitti blir det älgjakt och jag ska ta passet där jag slängde ut majs häromdagen..vore skoj om ett vildsvin dök upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar