torsdag 10 december 2015

Inget vidare väder...

Vädret blev inte riktigt som planerat. Tuck satt torrt,varmt och gott i tornet. Jag satte mig ute.. vinden låg på och regnet likaså...det dröjde ett tag innan det ljusnade och jag satt och spanade på diverse saker som såg ut som rävar i mörkret.. men det var bara grästuvor som jag trott. Efter 2h började regnet väta igenom kläderna.. Det kändes inte som att regnet skulle ge med sig och det är sällsynt att rådjur lämnar skogen för det öppna fältet i regn. Jag tog istället upp min lockpipa och försökte få någon räv intresserad.
Dock utan resultat....jag gick runt åkern längs med åkanten bort till tornet...på vägen såg jag rävspår som inte fanns där senast jag gick där. Vi åtlade med grillkorv och hundmat när vi avslutade morgonens vak. Tuck hade köpt med pilsner till bonden så det lämnades.. bra att visa uppskattning när man får vara med och jaga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar