lördag 3 oktober 2015

rådjur blev räv..

Det var dags för rådjursjakt och vi samlades på morgonen.. Några rådjur hade synts till på en inäga så vi gjorde upp planerna. Vi ställde ut oss på pass och en taxkorsning släpptes.. Hon fick upp och drevet gick fint i marken. En räv sköts och det var troligen en stänkräv. Och senare dök ännu en räv upp..men den bommades... Efter ytterligare en stund så small det igen..denna gång låg där en räv. Riktigt lyckat då det var den skyttens allra första vilt..
Vi samlades då första såten var avklarad.. Jag hade ont om tid så jag åkte för att kolla markens storgryt innan hemfärd...Det var troligen tomt för råttan ville inte gå in alls.. Jag åkte ner till åteln och slängde ut en bärkasse skräpfisk. Tog även med mig bägge rävar hem för flåning. ..Det är synd att kasta skinnen...och kropparna blir bra bete i min norska kråkfälla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar