torsdag 3 september 2015

utan spaning ingen aning. .

Utan spaning ingen aning brukar man säga om gåsjakt.. och så blev det. Jag kollade aldrig läget om det satt några gäss i vetet fortfarande.. Det kom således inga gäss på min planerade gåsjakt...men vad gjorde det? Det fanns gott om annat...
Ringduvorna flög hela morgonen över fältet där jag satt..inne på gården cirkulerade tamduvor och kajor samt kråkor i mängder... Jag lyckades med att skjuta lite av varje såsom gräsand,ringduva,kråka,kaja och tamduva.. Kajorna och tamduvorna blev åtel på gården bredvid mina grävlingfällor..och det låg färsk spillning ute på åkern..bara invänta en lucka i schemat och gillra upp.. Gräsandens fjädrar sparades för framtida uv bygge. Brösten skars ut på matfåglarna och kråkan sparades till apportvilt.
Grävlingskiten som jag hittade blev bete i fällan hemma i trädgården..Det ska nog göra susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar