fredag 11 september 2015

morgonens jakt.

Morgonens jakt gick trögt... Jag hade lagt mig ute i vete fältet..men jag syntes antagligen för fåglarna skyggade. . Duvor..kajor och kråkor i mängder passerade.
Jag flyttade mig och la mig i ett hjulspår mellan vetet som inte var skördat.. Det gick bättre och två duvor föll... Fåglarna flög ifrån gården och ett favoritträd hela tiden men flög till höger om mig mot samhället.. och det hållet gick ju inte skjuta åt. Jag packade ihop och traskade bort till trädet istället. Där hittade jag en grävlingtoa bara 200m ifrån min vakglugg.. Jag la mig vid sidan om trädet och sköt omgående en kaja och en duva. Några nötskrikor kom farande och slogs med en rovfågel som var mindre än de själva..såg ut som en pilgrimsfalk i miniatyr..troligen en sparvhök. Ytterligare en duva sköts..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar