onsdag 30 september 2015

misslyckad kråkfågeljakt..

I sista stund ändrade vi oss och beslutade oss för att jaga på en av mina gårdar.. Det började  bra med att jag försov mig.. så utan kaffe och frukost åkte vi till gården. Vi ställde ut bulvanerna och det såg riktigt hett ut..vid 7:20 ungefär så började de första fåglarna flyga.. men inga mängder..bara några enstaka.. Det blev inga skottchanser alls så min jaktkamrat förflyttade sig till ett träd där fåglarna slog.. Det resulterade i en skjuten duva..men fåglarna tog nya rutter.. Vi gav upp..sämsta jakten för säsongen minst sagt..   Jag skjutsade hem kompisen och vi åkte förbi en av hans gårdar och gjorde ett försök på fågel..nån enstaka duva föll men lika dött där. Innan jag åkte hem så kollade vi läget på ytterligare en gård..där hämtade vi bröd...och tro det eller ej..på åkern satt ca 100 gäss.. Om det visar sig att de fortsätter slå där så kan det bli jakt i helgen. . Jag åkte tillbaka hem till gården där min norska kråkfälla står.. och åtlade rejält med bröd..samt sköt två kajor.. Imorgon blir det nog jakt igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar