torsdag 24 september 2015

jakt på morgonen. .

Köpte mig ett liggömsle häromdagen som jag passade på att testa. Fickorna fulla av 24grams blypatroner. . Jag fäste gräs i öglorna på gömslet och kröp  ner i sarkofagen..eller ska man säga snarkofagen? Lätt hänt att man slumrar till..
Det var som vanligt hyfsat med fågel i luften..6 duvor och 1 nötskrika fick jag ner..men kråkorna passerade bakom nacken på mig.. Jag hade glömt att köpa batterier till min nya snurra...Den ska med nästa gång!  Grävlingfällan gillrades av och jag åkte för att gillra av mina andra två fällor. På den andra gården riggade jag upp mitt camouflagenät.. det ska få sitta uppe så fåglarna vänjer sig. Tanken är att bjuda med en jägare med en apporterande hund när gässen kommit igång.. Då kan jag hålla till i liggömslet och hundägaren i camogömslet.. min lille råtta till hund väger mindre än en gås.. Det blir bättre med en större vovve..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar