måndag 21 september 2015

gillrat grävlingfällorna. .

Var iväg och gillrade upp några grävlingfällor ikväll.. Den första gillrades 10m ifrån en grävlingtoalett ute på åkern..I fällan sattes en bit duvbröst och strax utanför slängdes kräftskal och vid toaletten lades en abborre..från toan till fällan lades ett spår av sirap. Fällans botten täcktes av halm och även taket på fällan. På nästa gård gillrades två grävlingfällor upp.
Lever som bete hängandes i en ståltråd ovanför trampplattan. Jag passade även på att slänga käk i min norska kråkfälla..  Jag åkte vidare till en tredje gård där jag också åtlar för räven... all mat jag la ut häromdagen var borta... Nytt kött pytsades ut..eventuellt kör jag grävlingfällorna dit om några dagar..grävling är svårt att vaka vintertid och nu är det för mörkt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar