söndag 16 augusti 2015

kollat läget hos bonden..

Hade en stund över så jag åkte bort till bonden..
Var tvungen att kolla om de börjat tröska veten...
Det hade de inte på första gården så jag åkte till nästa bonde..
Jag hade bössan med så jag tog en koll på gården..tomt på gårdsplan så jag kollar bakom ladan..men jag hann inte så långt..ut ur ladan flög en flock kajor och jag sköt första bästa...övriga stack över ladugårdstaket. Bonden som var ute såg det hela och tyckte det var bra att jag jagade bort dem.
Jag berättade att jag fångat en grävling hos honom i veckan och det var bra..fast han hade sett två på gården ganska nyligen så det finns fler.. Grannbonden odlar havre så det lockar väl en del.
Bonden skulle förmodligen tröska vetet inom en vecka och duvorna var redan där och flög..
Det kommer bli många fina jakttillfällen när tröskningen kommit igång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar