onsdag 1 juli 2015

Kvällsjakt på kaja

Tydligen hade kajorna återvänt till gården vi skyddsjagade på igår. .det tog bara 3min efter att vi åkt..sen var det dubbla mängden kajor där. . Bäst att ställa upp så det blev ett kvällspass.. När jag kom fram så satt det fullt av kajor på ladan..hela nocken täckt..30m kajor är en hel del..plus de som satt i träden och på marken. . Jag började med att skjuta en på taket. .flocken lättade och drog..några kom farandes tillbaka och totalt fick jag ihop 5 st.. De hamnade som rävåtel på åkern utanför mitt vakloft.. Grävlingfällorna fick nytt bete.. Några flanörer passerade gården och tyckte att det var mycket bra att jag gallra bland kajorna. ..det behövs verkligen!  På vägen hem passerade jag några nyslagna vallar och såg räv på två av dem. . Klockan var då 2130..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar