torsdag 9 juli 2015

Jakt på bondgården..

Ställde klockan på 3 och tänkte vara på plats före kajorna...det gick sådär när jag vaknade klockan 7 ...
Efter att ha matat djuren hemma så blev abstinensen för stor.. vid 9 var jag borta på bondgården. En skaplig flock kajor flög iväg..utan att ge några skottchanser.. flera måsar passerade på hög höjd.. Jag ställde mig invid en vägg under takutsticket. Strax efter landade flera kajor uppe på silon. Jag sköt en och övriga tog till flykten. Några duvor började cirkulera och jag lyckades skjuta 4 st.. Sen var det lugnt ett tag..några kråkor kom inflygande..eller var det korpar? Kra kra..det var kråkor men nu var de förbi och utom skotthåll.. Jag gick in i ladan och där satt några skator..de flög upp i taket och ut genom något hål. Jag gick ut och rundade ladan..i ett träd satt skatorna. Men givetvis tog de till flykten. Jag slängde mina fåglar till räven..ska ju vaka till vintern så det är bäst att mata in dem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar