måndag 20 juli 2015

Det tunga artilleriet...

Nu har jag dragit igång det tunga artilleriet i kampen mot mårddjuret. Min värmländska tunnelfälla har betats med den döda sachsenankan. En grävlingfälla har betats med en vaktel... En genomgångsfälla trapper 90 har betats med spillningen jag hittade. En burfälla har betats med krossat ägg.. Och då kråkorna var här i morse och vråla så har jag gillrat ett kråkbås och en dubbel kråkfälla.
Jag har även en grävlingfälla betad med en rådjursklöv. Funderar på att hämta hem några levandefångst fällor för mink också..eller så gillrar jag några slagfällor. Ikväll blir det till att vaka...först ute..men jag har lagt lite hundmat framför rörelsesensorn också...
Jag kollade voljären och hittade en glipa i taket där mårddjuret smitit ut..fullt med fjädrar kring öppningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar