lördag 27 juni 2015

Köpt en ny äggkläckare..

Efter flera år med fjäderfän så beslutade jag mig för att utöka med ytterligare en äggkläckare.. Jag fick tag på en ny kläckare till ett bra pris.. en helautomatisk i två våningar för 96ägg.. Jag har ägnat kvällen åt att montera ihop den och imorgon fyller jag ena våningen med ägg tänkte jag.  Sen väntar jag 3-4dagar och fyller den andra våningen.  Sen har jag tänkt att flytta över äggen till min manuella 54 kläckare lagom till kläckning. Då kan jag hela tiden ha ägg på gång i den stora och behöver bara rengöra den mindre efter kläck. Det går nog att få ekonomi i det hela då man kan få 50kr för en nykläckt kyckling. Avelsägg får jag ifrån mina egna höns. Min 24 kläckare kommer att få kläcka vaktlar på heltid.

1 kommentar:

  1. Wow. Det var ambitiöst!
    Funderar på att be dej kläcka lite av våra åsbo- respektive öländska dvärgägg framöver. Skall snacka ihop mej med hustrun bara.....

    SvaraRadera