måndag 18 maj 2015

så dumt...

Myskhonan blev av med den andra ällingen också. .det var ganska väntat då den sprang genom nätet titt som tätt. .och camouflaget var inget vidare heller. .självlysande gult typ. Normalt sett brukar jag stänga in honan med sina ällingar i en bur i början. Buren var dock upptagen av en dvärgkochin med 4 kycklingar. Men med lite tur så lägger honan nya ägg och ruvar på nytt..och då hoppas jag på 15 ällingar.
Jag har ju dem för matproduktion till stor del. ..och vill ha många avkommor.  
Nu när hon inte har några små så  ökar chansen för en ny ruvning.. Jag har även turen att en pekinganka laggt sig på ägg..men de är inte lika tillförlitliga på att ruva som myskankor..så vi får se om det blir något. .. Räven tycks stryka förbi var natt i jakten på något gott...även om jag inte sett den än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar