torsdag 2 april 2015

Jobbar med veden mm

De senaste dagarna har jag jobbat med veden hemma.. Jag har tagit hand om ett vindfälle och fällt några träd.. Vädret har ställt om sig på vinter igen känns det som...odlingarna får vänta ute i växthuset.....och istället har jag satt fröer i krukor inne..chili..basilika och tomter.. Vanliga tomater samt bifftomater och körsbärstomater.. I äggkläckningsmaskinerna är det väntans tider..först på gång är det ankor..och sedan är det hönskycklingar..eller ska man säga tuppkycklingar? Oftast blir det mest tuppar av någon anledning. På tal om ankor så fick jag hem en ny anka häromdagen..en svensk gulanka.. Jaktmässigt ligger jag lågt..får se hur det blir med fisket..farsgubben har redan fått ett par lovliga öringar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar