måndag 9 februari 2015

Vår i luften

Idag var det verkligen vår i luften,,. 10grader varmt och strålande sol.. Jag tänkte göra ett försök på kråkorna och åkte bort till närmsta gård.. Några kajor satt i ett träd på gården men lyfte när jag kom.. Jag riggade upp några bulvaner ute på åkern och ställde mig bakom ett skjul.. Men det gick trögt..fåglarna landade i en ek på andra sidan åkern..men det verkade komma nya hela tiden så jag gick bort till eken,, Jag stod där i över en timme men då minsann så kom det inga fåglar.. De är smarta och varnar varandra om faror. Jag packade ihop och for till nästa gård..där satt kajor på taken..men även de lyfte när jag klev ur bilen.. Och de fick med sig resten av kajorna som satt bakom ladan... Kvar var en ensam duva men den satt dumt till och gick inte att skjuta. Åkte till en tredje gård.. Men möttes av gårdens skotträdda hund.. Och då den var ute så var det ingen idé att skjuta något.. Men där fanns fågel..några duvor och ett par flockar kajor... Jag kollade hundmaten jag slängde ut igår när jag skulle vaka..den var borta..trots letande så fanns inte en enda hundkula att finna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar