söndag 8 februari 2015

En vända till skogen

Tog en vända till skogen under dagen.. Vädret var strålande med solsken och skare.. Jag hade väl inget direkt mål med skogsturen annat än att lufta hunden.. Först åkte jag bort till skogsåteln och kollade spår..räven hade varit där.. Jag slängde ut lite mat och åkte vidare.  När jag släppte lös hunden så var det full fart..verkligen kul att se glädjen när hon skutta fram i snön.. Men ett spår tycktes intressera henne..rådjur...bara att koppla..  Vi gick upp mot ett gryt och där på höjden stod ett rådjur.. Det hade inte vart någon aktivitet vid grytet så vi gick vidare.. På vägen hitta jag spår av älg..rådjur..räv..ekorre.. Vid nästa gryt luktade det starkt..fast bara utanför..kanske en löptik som kollat läget.. Hunden fick söka av lite....sen gick vi till ännu ett gryt.. Egentligen dömt att misslyckas i sånt finväder..men man kan aldrig vara säker..det kan ju ligga en räv på grytet och sola för att sedan dyka in när vi kommer traskande... Men detta gryt var luktfritt.. Hursomhelst blev det en trevlig promenad i solen... Och markens största gryt lämnades som vanligt ifred..det tas senare på säsongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar